Friday, April 24, 2009

Cintaku pada si pembunuh..


Wanita…yang dicinta dan tercinta oleh kaum lelaki..namun di manakah cinta wanita kepada lelaki apabila kaum lelaki “terbunuh” oleh kaum yang kejam ini?!!! Mungkin anda tidak percaya dengan kata-kata yang boleh diertikan sebagai tohmahan membuta tuli oleh saya terhadap kaum wanita. Mungkin juga anda menganggap kenyataan yang saya keluarkan ini suatu kenyataan bodoh yang sengaja dikeluarkan sebagai suatu bentuk provokasi kepada kaum wanita.

Buktinya adalah wanita yang membawa genetik penyakit yang merupakan pembunuh utama kaum lelaki seperti penyakit “muscular dystrophy” dan hemophilia (http://health.yahoo.com/blood-overview/hemophilia-topic-overview/healthwise--hw191400.html).

Muscular dystrophy ini menyebabkan otot menjadi lemah dan kekurangan protein. Sel dan tisu otot akan mati. Bayangkan betapa terseksa dan kasihannya bagi si penghidap (lelaki) yang sudah pasti berkesudahan dengan AJAL yang bakal menjemput.

Sendi-sendi pada badan seorang insan teraniaya bernama lelaki yang menghidap hemofilia juga mudah berdarah. Golongn yang terang-terangan tidak bersalah ini juga mudah mengalami luka-luka pada badan. Jika mereka terpaksa menjalani pembedahan atas sebab-sebab tertentu seperti berkhatan , mereka akn mengalami pendarahan teruk yang sukar diberhentikan. Apatah lagi jika mengalami kemlangan? Cuba anda yang bermentaliti fikirkan.

Secara izharnya di sini sudah terang lagi bersuluh bahawa wanita ialah bangsa dan kaum yang menjadi ‘silent killer’ yang membunuh dengan cara yang lebih kejam berbanding lelaki seperti yang selalu diuar-uarkan oleh media cetak dan media elektronik arus perdana.

Jika sebelum ini pepatah ‘bukan salah ibu yang mengandung , tetapi bapa yang menabur benih’ , masa kini harus ditukar secara total menjadi ‘bukan salah bapa yang menabur benih , tetapi salah ibu yang mengandung’…memang wanita ‘bermasalah’ ini yang bertanggunggjawab atas dasar memupuskan kaum lelaki , yang suci dan berhati mulia , yang rajin ke masjid dan ke surau , walaupun hakikatnya golongan ini majoritinya daripada kaum-kaum lelaki yang dah tua kerepot.

Maaf jika kenyataan ini mengguris hati lembut golongan hawa…namun sedarlah bahawa kesakitan yang lebih pedih jelas dirasai oleh golongan adam yang sering diantonimkan sebagai golongan yang kasar dan ganas.

No comments: